ΑΡΧΙΚΗ

Η ιστορία του Μαραθωνίου δρόμου

Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία για την προστασία της φυσικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς MONUMENTA μάς ξεναγεί στην καταγραφή όλων των κτιρίων της περιόδου 1830-1940 στην Αθήνα. Η καταγραφή, που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, θα ολοκληρωθεί το 2015 και τα στοιχεία της θα είναι ελεύθερα προσβάσιμα σε όλους.
Κάποιες φορές προσπαθώ να φανταστώ πώς θα ήταν αν είχα γεννηθεί το 1850, το 1870 ή το 1910. Πώς θα ήταν η Αθήνα τότε, πώς θα ήμουν εγώ, πώς θα ήταν το σπίτι μου.
Μάλλον θα φορούσα καπέλο, θα είχα μουστάκι και θα την άραζα για καφέ στον Εθνικό Κήπο ή κάπου στην Πλάκα και θα χάζευα τις περαστικές που κι αυτές θα φορούσαν καπέλα και μακριά φουστάνια και θα ήταν πολύ σεμνές και ντροπαλές, απαξιώνοντας το θαυμασμό μου. Πολύ θα μου άρεσε να υπήρχε μια μηχανή του χρόνου και να έκανα βόλτες στο παρελθόν.
Έτσι, όταν έμαθα πως η MONUMENTA έχει ξεκινήσει να καταγράφει όλα τα κτίρια που χτίστηκαν στην Αθήνα από το 1830 έως το 1940, με σκοπό τη μελέτη, την προστασία και την ανάδειξή τους, και πως όποιος θέλει μπορεί να παρακολουθήσει από κοντά, έβγαλα το (δωρεάν) εισιτήριό μου για ένα μικρό ταξίδι στο χρόνο.